A A A

czwInformacje kontaktowe dla klasy technikum należy przesyłać na poniższe adresy skrzynek email:

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Warunkiem zaliczenia zajęć jest oddanie trzech prac wg poniższego wykazu i uzyskanie ocen pozytywnych.

dla grupy pierwszej (od 10.03.2020) - nr dziennika: od 1-6 i 11-14

P1 - identyfikacja pojazdu

P3 - obliczanie wskaźnika tłumienia amortyzatorów i ocena wyników 

P4 - obliczanie wskaźnika skuteczności hamowania i ocena wyników

dla grupy drugiej (do 10.03.2020) - nr dziennika: od 7-10 i 15-21

wykaz zaległych prac (pobierz):

M4 prace

Termin oddania prac:

8 kwiecień 2020 r.

 

instrukcja oraz pomoc do wykonania tego ćwiczenia: pdf

Temat:

P3 – Badanie skuteczności tłumienia amortyzatorów (obliczanie wskaźnika EUSAMA)

Polecenie:

Na podstawie wytycznych zawartych w tabeli obliczyć i ocenić (porównać) wskaźnik skuteczności tłumienia amortyzatorów [WP] oraz procentową różnicę pomiędzy kołami jednej osi [DL-P].

Obliczenia powinny zawierać podstawienia do wzorów odpowiednich wartości wraz z uzgodnionymi jednostkami oraz wyniki. Same wyniki będą oceniane negatywnie.

Różnica tłumienia na jednej osi obliczana do wartości większej przyjmowanej jako 100%.

Datę rejestracji pojazdu przyjąć jako rok 2019, a nacisk na osie w stosunku 60:40 (przód/tył) masy pojazdu.

Zapoznaj się z metodyka badań (załącznik) lub odwiedź strony:

- https://www.off-road.pl/badanie-amortyzatorow-tajemnice-wynikow/

- https://www.e-autonaprawa.pl/artykuly/269/badania-zawieszen-w-samochodach.html

w celu zgłębienia zagadnienia.

Witam,

Istniejąca sytuacją zagrożenia epidemicznego, oraz brak perspektyw i jasno określonych terminów jej końca, zmusza nas do zmiany sposobu kształcenia. Modyfikacji muszą ulec zamierzone plany, programy oraz tok zajęć, a także sposób podejścia do sposobów pozyskiwania informacji i je przekazywania.

Podczas realizacji podstawy programowej skupimy się na zagadnieniach:

  • wdrażania i doskonalenia umiejętności komunikacji zdalnej,
  • poszerzenia wiedzy na temat sposobów wykorzystania dostępnego sprzętu.

Wszystko na miarę naszych zdolności, wiedzy i możliwości technicznych (w szerokim tego słowa znaczeniu tj. możliwości czasowych, dostępności do sprzętu i łączy transmisyjnych itp.).

 Mam tu na uwadze efekty kształcenia z podstawy programowej dla wszystkich zawodów takich jak:

  1. BHP – organizacje stanowiska pracy (w tym przy komputerze).
  2. PDG – obsługę urządzeń biurowych oraz stosowanie programów komputerowych, planowania i wprowadzania innowacyjnych rozwiązań.
  3. JOZ – korzystanie z obcojęzycznych źródeł informacji.

A w szczególności na skupienie się na kompetencjach personalnych i społecznych [KPS]:

  1. przestrzeganiu zasad kultury i etyki;
  2. kreatywności i konsekwencji w realizacji zadań;
  3. planowaniu działań i zarządzaniem czasem;
  4. przewidywaniem skutków podejmowanych działań;
  5. ponoszeniem odpowiedzialności za podejmowane działania;
  6. otwartości na zmiany;
  7. komunikatywnością;
  8. współpracą w zespole.

instrukcja oraz pomoc do wykonania tego ćwiczenia: pdf

Temat:

P1 – Pozyskiwanie informacji na temat pojazdu za pomocą znaków identyfikacyjnych

Polecenie:

Na podstawie wytycznych (marki) poniżej, pozyskać (rozkodować) informacje na temat pojazdu i jego parametrów.

Na podstawie cech identyfikacyjnych pojazdu:

  • numeru identyfikacyjnego (VIN)
  • tabliczki znamionowej

opisać miejsce lokalizacji danych cech oraz pozyskać maksimum informacji na temat pojazdu.